| Auteur |
Bericht |
Chloe
Hobbit

|
|
Paardrijden in films, wie weet er wat van? |
|
Vind jij westernrijden makkelijker dan gewone les? Om te leren?
Mijn man (die niets van paadrijden weet of wil weten ;D vraagt zich af hoe het kan dat "ze in de film altijd zo makkelijk rijden" als hij hoort hoe moeilijk het is bij gewone les om het allemaal te leren/het goed te doen voor een beginner.
Ik vertelde bijv. over "op het goede been rijden". Dat klonk hem heel ingewikkeld in de oren en hij snapt niet dat dat zo moeilijk is. Of bijv. de juiste houding te hebben. Nou ja, ik noem maar wat, het boek "100 manieren om beter te leren paardrijden" staat vol met van die kleine dingen die je verkeerd kunt doen en hoe je dat kunt verbeteren. Als je dat als beginner of niet-ruiter leest denk je ook: ???
Ik zei tegen mijn man dat het best zo kan zijn dat acteurs al kónden rijden of dat ze tijdens de opnamen gewoon les krijgen. Mijn man denk dat daar geen tijd voor is, maar wat als ze elke dag les krijgen 1 uurtje? Dan gaat het toch best snel voordat je een beetje kunt rijden? Hoe lang zou dat duren, voor iemand die absoluut niet kan rijden? Zowel bij dressuur als bij western?
Bij films denkt hij dan aan bijv. aan Kevin Costner in Dances with Wolves.
Emilio Estevez, Charlie Sheen, Kiefer Sutherland in Young Guns bijvoorbeeld. Kon Robert Redford het al (The Horse Whisperer). En deze mensen, in Tombstone, konden die het al? Kurt Russell, Val Kilmer, Bill Paxton, Powers Boothe, Michael Biehn...En dan deze, in de sneeuw in de film On deadly ground: Steven Seagal, Joan Chen, John C. McGinley, R. Lee Ermey, Billy Bob Thornton...
Hoe denken jullie dat dat gaat?
|
|
| Zo Sep 07, 2008 3:46 pm |
|
 |
Flykie
Vulcan

|
|
|
Wat ik in ieder geval wel weet is dat Victor Reinier (dit is ook maar een klein voorbeeldje )
In de film van De Brief voor de Koning, dat hij niet kon paardrijden en zelf de stunts met zijn paard en dat zwaardvechten moest doen.
Hij kreeg op de set les van een professional in het paardrijden en het zwaardvechten.
Dus er bestaat voor zover ik weet wel de mogelijkheid tot lesjes op een set 
|
| Di Sep 09, 2008 5:41 pm |
|
 |
|
|